Logo SWINZ alles-in-één huurdersverzekering.
OverDekkingenFAQsNieuws ContactZoek een makelaarIk verzeker me
Website overschakelen naar Engels
EN
Website overschakelen naar Nederlands (België)
NL
Website overschakelen naar Frans
FR

Help center

Vind antwoorden over verzekeringen, SWINZ en meer.
Algemeen
Algemene voorwaarden
Aanmelden
Betaling
Schade
Polisbeheer
Wat is SWINZ?

SWINZ is een alles-in-één digitale verzekering die de meeste van je dagelijkse risico's dekt.

Onze applicatie is beschikbaar om je verzekering op elk moment en vanaf elke locatie te beheren... en zonder stapels papier.  

We weten dat verzekeringen geen eenvoudig onderwerp zijn en daarom staat ons netwerk van makelaars klaar om je te helpen met al je vragen en behoeften.

Onze missie:

Een verzekering bieden die toegankelijk is en aangepast aan de verwachtingen van veel mensen. Zonder jargon en zonder taboes.

Wie heeft SWINZ opgericht?

Didier, Kim en Lorenzo, onze oprichters, hebben verzekeringen altijd onnodig ingewikkeld gevonden.

Met hun ervaring en overtuiging dat een andere benadering van verzekeren mogelijk is, richtten ze in 2021 SWINZ op.

Ze willen zoveel mogelijk mensen toegang bieden tot verzekeringen. Op een eenvoudige, transparante en snelle manier.

‍

Wat is het verschil tussen SWINZ, verzekeringsmaatschappijen en makelaars?

SWINZ maakt deel uit van een duidelijk gedefinieerd ecosysteem, waarin elke partner dezelfde visie deelt en doet waar hij het beste in is.

  • ‍Het is bij SWINZ dat u uw contract ondertekent, die bestaat uit de dekkingen die wij hebben gedefinieerd. SWINZ heeft namelijk een FSMA-licentie als gevolmachtigde onderschrijver. Wat betekent dit? SWINZ ontwerpt en beheert verzekeringsproducten die voldoen aan de behoeften van haar klanten. SWINZ heeft de bevoegdheid om risico's te accepteren en verzekeringscontracten te beheren, en biedt je de toepassing waarmee je te allen tijde de controle houdt.
  • Verzekeraars dragen het risico. SWINZ verzekert geen risico's: deze worden gedragen door gerenommeerde verzekeraars. Zij zijn degenen die ingrijpen in het geval van een schadeclaim. Dit betekent dat je kunt rekenen op financieel solide partners als er iets misgaat. Dat is waar goed verzekerd zijn om draait.
  • ‍Wanneer je een SWINZ contract afsluit, is het jouw toegewijde makelaar met wie je te maken hebt. SWINZ werkt met een netwerk van professionele makelaars. Zij zijn onafhankelijk en vertegenwoordigen je om de beste verzekeringsoplossingen voor jou te vinden. Je kunt hen inschakelen om je te helpen bij het analyseren van de beste verzekeringsoplossingen voor jouw behoeften.

Dankzij deze samenwerking kunnen we je een product en service van de hoogste kwaliteit bieden.

‍

Waarom een verzekering afsluiten?

Om beschermd te zijn in geval van (grote) problemen en om gemoedsrust te hebben.

Stel je voor dat je friteuse in brand vliegt en niet alleen schade veroorzaakt aan het appartement dat je huurt, maar ook aan dat van de buren. Zonder verzekering moet jij de schade betalen! Een verzekering beschermt je financiën.

Stel je voor dat je van de trap valt en 6 weken in het gips moet blijven. Een verzekering betekent dat je een beetje hulp kunt krijgen tijdens deze moeilijke periode.

Stel je voor dat je een nieuwe smartphone hebt besteld, maar dat die nooit wordt geleverd. Juridische ondersteuning zou zeker welkom zijn.

Verzekerd zijn geeft je gemoedsrust: als je goed verzekerd bent, kun je met een gerust hart van het leven genieten omdat je gedekt bent tegen de meeste financiële gevaren.

Wat gebeurt er als je niet verzekerd bent?

Word je (onbedoeld) verantwoordelijk gehouden voor persoonlijk letsel of materiële schade aan een derde partij en ben je niet verzekerd? Dan kan de situatie snel ingewikkeld worden. Je zult het slachtoffer moeten compenseren voor de opgelopen schade en je levensplannen kunnen in de ijskast komen te staan of zelfs teniet worden gedaan.

Past SWINZ bij jouw behoeften?

Woon je niet meer bij je ouders?

Huur je een woning (huis of appartement) tot 150 m²?  

Hou je van reizen?

Hou je van zachte en gedeelde mobiliteit?

Wil je van het leven genieten?

Dan is SWINZ iets voor jou! Op onze website vind je een duidelijke en uitgebreide beschrijving van elke dekking. We nodigen je uit om onze dekkingspagina's goed door te lezen. Je kunt ook contact opnemen met een van onze partnermakelaars voor onafhankelijk advies.

‍

Hoe krijg ik SWINZ?

Er zijn twee manieren om de SWINZ-applicatie te krijgen:

  • Je kunt de SWINZ-applicatie downloaden in de App Store of de Google Store. In minder dan 3 minuten ben je verzekerd. En omdat we weten dat verzekeren niet eenvoudig is, wordt er automatisch een makelaar aan je toegewezen wanneer je je aanmeldt. Hij is beschikbaar voor al je vragen en behoeften.
  • Praat je liever met een makelaar? SWINZ is verkrijgbaar via ons netwerk van makelaars. Onze makelaarspartners zullen samen met u bepalen wat uw behoeften zijn en bevestigen dat SWINZ de juiste polis voor u is.

Je vindt de lijst van onze makelaarspartners hier.

Waarom een toegewijde makelaar bij SWINZ?

Wanneer je lid wordt van SWINZ, krijg je een makelaar toegewezen op basis van je postcode. Hij is beschikbaar om je te adviseren bij vragen over je SWINZ polis of eventuele wijzigingen daarin. Op deze manier kun je altijd met een mens communiceren.

Onsnetwerk van makelaars.

‍

Wat als SWINZ verdwijnt?

Maak je geen zorgen!

Je polis wordt automatisch beëindigd op de volgende jaarlijkse verlengingsdatum. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld en tot het einde van je polis, ben je gedekt.

Achter SWINZ komen gerenommeerde verzekeringsmaatschappijen: AXA, EuropAssistance en Euromex. Zij zijn degenen die het risico, en dus jouw financiële risico, technisch verzekeren.

De makelaar die tijdens je SWINZ-contract aan jou is toegewijd, zal je adviseren en jouw dossier overnemen. Zo zorgt hij ervoor dat je dezelfde globale dekking behoudt en verdedigt hij dus jouw belangen.

‍

Waarom gebruikt SWINZ de blockchaintechnologie?

Blockchaintechnologie is niet alleen voor bitcoin!

We beweren niet anders te zijn, we zijn het: SWINZ is een van de eersten die haar verzekeringspolissen op deze nu bewezen technologie uitvoert.  

  • Je verzekeringspolis is volledig geautomatiseerd. Gemakkelijker voor u, gemakkelijker voor onze makelaars, gemakkelijker voor ons.
  • Elke versie van je contract is onveranderlijk. Elke informatie of wijziging die wordt vastgelegd op de blockchain is transparant en verifieerbaar. Dit zorgt ervoor dat je een volledige en veilige transactiegeschiedenis hebt, die gemakkelijk toegankelijk is vanuit de SWINZ-applicatie.

Jouw persoonlijke gegevens worden niet opgeslagen op de blockchain. Ze worden op een veilige en gecodeerde manier opgeslagen op onze systemen, zodat ze op uw verzoek kunnen worden verwijderd.

Alle informatie over het gebruik van uw persoonlijke gegevens vindt u hier.

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Wie kan zich abonneren op SWINZ?

Op dit moment is het SWINZ-aanbod voor iedereen die een woning huurt van minder dan 150m². Dat kan een huis of een appartement zijn.  

De woning moet zich in België bevinden en moet je hoofdverblijfplaats zijn.

‍

Welke dekkingen biedt SWINZ?

Ons basispakket omvat alle noodzakelijke verzekeringsdekkingen om je gerust te stellen.

Inclusief dekkingen:

  • BA Privé-leven: dekt je als je per ongeluk schade toebrengt aan andere mensen of hun eigendommen in de loop van jouw privéleven. Ook bekend als BA Familiale. Klik hier voor meer informatie.
  • Huurder: als er schade wordt veroorzaakt door een gedekte risico aan je hoofdverblijfplaats, die je in België huurt, of aan je inhoud, wordt deze gedekt door de dekking Huurder. In Wallonië en Vlaanderen ben je als huurder verplicht om een huurdersverzekering af te sluiten. In Brussel is dit vaak verplicht in je huurcontract. Klik hier voor meer informatie.
  • Juridische Bijstand: problemen met de huisbaas of de buren? Een online besteld pakket wordt niet geleverd? Deze verzekering helpt jou bij juridische geschillen. Klik hier voor meer informatie.
  • ‍Reis en Bijstand: helpt je in geval van een ongeval of ziekte, waar je ook bent in Europa, en ook daarna wanneer je weer thuis bent. Klik hier voor meer informatie.
  • Zachte Mobiliteit: met je mee terwijl je te voet ben,of je rijdt op je (elektrische) fiets, scooter of step (max 25 km/u). Klik hier voor meer informatie.
  • BOB: jij bent de BOB van je vriend(in), want die keek wat te diep in het glas. Top! Jij bent alvast gedekt voor het geval je schade aan de auto zou veroorzaken. Klik hier voor meer informatie.

SWINZ geeft je de mogelijkheid om een Ongevallen dekking toe te voegen als je dat wilt.

De optionele dekking:

  • Ongevallen: heb je een huishoudelijk ongeval? Dan ben je tot 5.000 EUR gedekt voor je gezondheid en herstel, en tot 100.000 EUR als je meer dan 10% blijvend invalide bent. Klik hier voor meer informatie.

We werken aan een uitbreiding van ons product.

Denk eraan: elke dekking heeft zijn eigen beperking en uitsluitingen. Lees de gestandaardiseerde informatiedocumenten (IPID-bladen) zorgvuldig door en neem contact op met je makelaar als je specifieke behoeften hebt die niet gedekt worden door het SWINZ-aanbod (je hebt een paard, waardevolle bezittingen thuis, enz.). Deze informatiedocumenten en onze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op onze website.

Waar vind je meer informatie over de SWINZ-dekkingen?

Klik hier voor meer informatie over de SWINZ dekkingen.

‍

‍

Is het mogelijk om alleen bepaalde covers te selecteren die in het pakket worden aangeboden?

Bij SWINZ hebben we de verzekeringen geselecteerd die volgens ons essentieel zijn om je gerust te stellen en die voldoen aan de behoeften van veel mensen.

  • Standaard omvat het basisaanbod van SWINZ de volgende 6 dekkingen: Huurder, BA Privé-leven, Juridische Bijstand, Reis en Bijstand, Zachte Mobiliteit en BOB.
  • Je hebt de optie om de dekking voor ongevallen en invaliditeit te activeren. We werken aan een uitbreiding van ons product.

Gedetailleerde informatie over elk van deze opties kun je vinden door deze link te volgen.

‍

Dekt de SWINZ-polis mijn echtgeno(o)t(e) en/of kinderen?

Afhankelijk van de formule die je kiest, kun je met de SWINZ-verzekering alleen of met z'n tweeën en maximaal vier kinderen verzekerd zijn. De enige voorwaarde is dat alle verzekerden in dezelfde hoofdverblijfplaats wonen.

‍

Wanneer begint de beschermingsperiode?

Je bent direct gedekt wanneer je je SWINZ-polis onderschrijft. De datum waarop je polis wordt uitgegeven is daarom de eerste dag van dekking voor jou en eventuele andere leden van je huishouden.

Welke persoonlijke gegevens worden verzameld?

Er is geen persoonlijke informatie nodig om je offerte te ontvangen. Sterker nog, de basisofferte is alleen afhankelijk van je gezinssamenstelling. Als je het tarief inclusief Ongevallensdekking wilt weten, vragen we alleen naar je leeftijdscategorie.

Als u het aanbod accepteert en SWINZER wilt worden, moeten we persoonlijke informatie verzamelen die nodig is om uw polis uit te kunnen geven. Deze informatie wordt veilig en gecodeerd opgeslagen op onze systemen. We delen deze informatie alleen met onze partners wanneer dit absoluut noodzakelijk is (bijvoorbeeld in het geval van een schadeclaim).

‍

Klik hier voor volledige informatie over hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken.

Wat als SWINZ je niet alle dekkingen biedt die je nodig hebt?

Bij SWINZ werken we aan de uitbreiding van ons dekkingsaanbod. In de tussentijd nodigen we je uit om contact op te nemen met een van onze makelaars-partners die je zullen helpen om de beste oplossing voor jouw behoeften te bepalen.

Je moet je auto ook verzekeren. Wat moet je doen?

In de huidige versie biedt SWINZ geen dekking voor auto's. Heb geduld...

Maak je geen zorgen: de SWINZ makelaar die je krijgt toegewezen op het moment dat je polis wordt uitgegeven, zal je helpen het beste aanbod op de markt te vinden voor jouw auto en eventuele aanvullende dekkingen die je nodig hebt.

Ik huur een woning tijdens mijn vakanties. Is mijn aansprakelijkheid gedekt?

Als SWINZER ben je gedekt voor schade aan je vakantieverblijf waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Hieronder vallen hotels, tenten en woonwagens. De enige voorwaarde is dat je verblijf tijdelijk is (maximaal 90 dagen).

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Hoe word ik lid van SWINZ?

Er zijn twee manieren om je aan te melden voor een SWINZ polis:

  • Door de SWINZ applicatie te downloaden kun je in drie stappen lid worden:

1. Controleer of je in aanmerking komt

2. Kies je gezinssamenstelling

3. Vul je persoonlijke gegevens in en betaal je eerste maandelijkse abonnement.

Je bent gedekt!

‍

  • Door contact op te nemen met een van onze makelaarspartners:

Wil je wat meer uitleg of wil je gewoon zeker weten dat SWINZ je de dekkingen biedt die je nodig hebt? Je kunt contact opnemen met een van onze makelaarspartners, die je hier kunt vinden.

‍

In beide gevallen moet je de SWINZ-applicatie downloaden om je dekkingen en profiel te beheren, een schade te melden of contact op te nemen met je makelaar. Waar en wanneer je maar wilt.

Wanneer moet je een SWINZ-contract afsluiten?

In Wallonië en Vlaanderen moet je een huurder dekking afsluiten op het moment dat je je huurcontract ondertekent. In Brussel is het vaak een verplichting die in je huurcontract staat. En zelfs als je verhuurder een regresverbod in je contract heeft opgenomen, raden we je ten zeerste aan om een huurdersaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten: het eigendom van de verhuurder is beschermd in geval van een schade, maar niet jouw eigendom of schade aan derden!

Zodra je je huurcontract tekent, kun je lid worden van SWINZ.

Het basispakket met dekkingen van de SWINZ polis biedt je het gemak om jezelf te beschermen als Huurder, met alle andere dekkingen die je nodig hebt om de meeste van je dagelijkse risico's te dekken. Zo kunt u snel en gemakkelijk van het leven genieten.

SWINZ heeft ervoor gezorgd dat je premies zo laag mogelijk zijn en biedt je tegelijkertijd de beste wereldwijde bescherming.

Wil je meer weten over onze dekkingen? Klik hier.

‍

Als je al een of meer verzekeringen hebt, zoals Huurder, BA Privé-leven of Juridische Bijstand, en je bent geïnteresseerd in SWINZ, dan kun je contact opnemen met een van onze partnermakelaars, die je zal helpen analyseren wat je behoeften zijn en welke acties je moet ondernemen.

Wat als je ergens anders verzekerd bent, maar wel lid wilt worden van SWINZ?

Geen probleem! Neem contact op met een van onze makelaarspartners, zij helpen je graag verder. Zij zorgen voor het opzeggen van je oude contract en het overzetten van je contracten naar SWINZ.

Klik hier om contact op te nemen met een van onze makelaarspartners.

‍

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Hoeveel kost de SWINZ-verzekering?

SWINZ is volledig transparant, met slechts drie verschillende prijsformules voor het basispakket.

  • Voor het basispakket zijn onze tarieven uitsluitend gebaseerd op de samenstelling van je huishouden: alleenstaand, stel of met maximaal vier kinderen. Bij SWINZ stellen we je zo min mogelijk vragen: in tegenstelling tot conventionele verzekeraars houden we bij de prijsbepaling van het basispakket geen rekening met andere criteria. Dus ongeacht je leeftijd, postcode, woningtype (huis of appartement) of woonoppervlakte (tot 150 m²): de premie voor het SWINZ basispakket blijft gelijk.
  • Dit is mogelijk niet het geval voor onze optionele dekkingen, die specifiek zijn voor ieder van u: de optionele Ongevallendekking is afhankelijk van uw leeftijdscategorie (tussen 18 en 65 of ouder dan 65).

‍

Bij SWINZ willen we verzekeringen aanbieden aan veel mensen. SWINZ biedt eenvoudige kwaliteitsverzekeringen voor iedereen, zonder discriminatie.

‍

Hoe wordt de maandelijkse premie berekend?

Er zijn slechts drie prijsformules voor het basispakket: deze zijn uitsluitend afhankelijk van je gezinssamenstelling. Het tarief is dus voor iedereen hetzelfde, binnen dezelfde formule. Geen onaangename verrassingen!

Elke dekking in het SWINZ-pakket is nauwkeurig gedefinieerd: elke dekking beschermt je tegen precieze risico's en we vermijden dat je via verschillende verzekeringsproducten voor hetzelfde verzekerd bent. Zo kunnen we u de laagst mogelijke premie bieden.

Bij SWINZ hebben we de berekening van de verzekeringspremie maximaal vereenvoudigd: elke dekking heeft een precieze en zichtbare maandelijkse premie. Wij geloven in transparantie en willen niet dat je tijd verliest met het vergelijken van aanbiedingen op de markt. Onze premies zijn berekend om je de best mogelijke dekking te geven, tegen een eerlijke prijs.

Voor het basispakket vragen we je naar je gezinssamenstelling en is je totale maandelijkse premie direct beschikbaar. Als je een optionele verzekering wilt toevoegen, vragen we naar je leeftijd. De totale maandelijkse premie die je betaalt is de som van de premies voor elke dekking.

Deze premie omvat de volgende kosten:

  • Het bedrag dat wordt betaald aan de verzekeringsmaatschappij die het risico verzekert: het is dankzij dit bedrag dat iedereen betaalt dat verzekeringsmaatschappijen je kunnen vergoeden in geval van een schadeclaim.
  • De commissie die SWINZ int: dit is een vast percentage van elke betaalde premie. Het stelt SWINZ in staat om te werken en haar personeel te betalen, om haar aanbod te blijven ontwikkelen en uitbreiden om u meer dekkingen en een ervaring van topkwaliteit te kunnen bieden! Aan de andere kant wordt een deel van deze commissie betaald aan uw toegewijde makelaar om hem te belonen voor het feit dat hij voor u klaarstaat, mocht u vragen of behoeften hebben.
  • Wettelijke belastingen: verzekeringscontracten zijn onderworpen aan wettelijke belastingen en vergoedingen die SWINZ wettelijk verplicht is toe te passen.

‍

‍

Waarom een maandelijkse premie?

Als je maandelijks betaalt, profiteer je van twee grote voordelen:

  1. Je hoeft niet in één keer een groot bedrag te betalen om gedekt te zijn, maar betaalt het in maandelijkse termijnen, zonder extra kosten. Bij SWINZ ben je al verzekerd vanaf minder dan één euro per dag. Dit omvat de dekkingen Persoonlijke Aansprakelijkheid, Huurder, Rechtsbijstand, Reis en Bijstand, Aansprakelijkheid Zachte Mobiliteit en BOB. Klik hier voor meer informatie over deze dekkingen.
  2. Bij betaling in maandelijkse termijnen kun je je contract elke maand kosteloos opzeggen. In tegenstelling tot andere verzekeringsmaatschappijen, waarbij je je contract maar één keer per jaar kunt opzeggen.
Wat als een dekking duurder is dan die van een concurrent?

Het ligt voor de hand om de prijs van een SWINZ-polis te vergelijken met die van andere verzekeringsmaatschappijen.

Vergeet echter niet dat je voor het vergelijken van deze prijs het hele aanbod moet vergelijken, inclusief alle dekkingen die in het SWINZ-pakket zijn inbegrepen.

De premieberekening voor elke dekking hangt af van een aantal factoren, zoals de gedekte risico's, de uitgesloten risico's, de voorwaarden van de dekking en het aantal verzekerde personen. Het is daarom belangrijk om altijd de informatiedocumenten (IPID-fiches) en de voorwaarden van de dekkingen te lezen om een geldige vergelijking te kunnen maken. Deze informatiedocumenten en onze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op onze website.

Een makelaar uit ons netwerk kan je ook helpen.

SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen.

Allemaal binnen één eenvoudige applicatie.

Wanneer betaal je je premie?

Je eerste maandelijkse premie wordt betaald wanneer je je inschrijft als nieuw lid. Op dat moment wordt uw polis geactiveerd en bent u onmiddellijk gedekt. Dit is ook de datum voor uw maandelijkse premiebetalingen, die we inhouden via een SEPA-mandaat dat is geactiveerd op het moment van uw eerste betaling en waarover u controle behoudt.

Als u een optionele dekking activeert of deactiveert, wordt uw maandelijkse premie herberekend en betaalt u of wordt het verschil onmiddellijk terugbetaald. Daarna wordt de maandelijkse automatische incasso verder verwerkt op de datum die werd vastgelegd toen uw polis werd aangemaakt.

Voorbeeld:

Je wordt lid van SWINZ op 10 oktober.  Je eerste betaling vindt plaats op diezelfde 10e oktober en je bent gedekt!
Elke 10e van de volgende maanden wordt automatisch hetzelfde bedrag van je bankrekening afgeschreven, 
totdat je je polis aanpast (zoals het toevoegen of verwijderen van een dekking of gezinslid) of besluit ons te verlaten.
Wat zijn de betaalmethoden?

Momenteel is de enige geaccepteerde betalingsmethode het SEPA-mandaat, dat wordt ingesteld op het moment van inschrijving.

Zijn de betalingen beveiligd?

Natuurlijk zijn ze dat! We werken samen met grote spelers in de betalingsindustrie: Twikey en Mollie.

Er is iets misgegaan toen je je digitale domiciliëring probeerde in te stellen. Wat moet u doen?

We nemen binnen 48 werkuren contact met je op.

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Hoe leg je een schadeclaim vast?
  • Als je onmiddellijk hulp nodig hebt:

Bel ons op +32 (0)2 541 90 96. We zijn 24/7 beschikbaar.

  • Voor elk ander type claim:

Je kunt een claim indienen via de applicatie door in te loggen op je account.

Ga naar het tabblad "Claims" en je wordt door het digitale claimproces geleid.

Zodra je je aangifte hebt ingevuld, behandelen we je claim.

‍

Wat te doen in geval van nood?

Bel 112 als je leven of dat van anderen in gevaar is.

Bel ons anders op +32 (0)2 541 90 96. We zijn 24/7 bereikbaar.

Hoe behandelt SWINZ claims?

Zodra we je claim via de SWINZ-applicatie ontvangen, verwerken en beheren we deze zo snel mogelijk. U wordt regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang van uw claim. U kunt alle uitwisselingen met betrekking tot elke claim in de applicatie raadplegen.

Zal uw maandelijkse premie stijgen als gevolg van een schadeclaim?

Nee*! SWINZ is uniek en werkt met een vaste premie. Het is het principe van risicoverdeling... iedereen kan in zijn leven een ongeluk krijgen.

* elke poging tot verzekeringsmisbruik en een groot aantal gerapporteerde claims kan leiden tot een onderzoek en uitsluiting van de verzekering. Gedeelde dekking is alleen mogelijk als iedereen zich aan de regels houdt.

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Waar vindt u gedetailleerde informatie over uw SWINZ polis?

Je polis en alle eerdere versies en documenten zijn beschikbaar in de applicatie en kunnen worden bekeken wanneer je maar wilt, waar je ook bent.

Ga gewoon naar het tabblad Contracten.

Wanneer je polis wordt aangemaakt en elke keer dat deze wordt gewijzigd, ontvangt je (en jij partner, indien van toepassing) ook een PDF-versie van je polis per e-mail.

‍

Hoe wijzig je je SWINZ-beleid?

De volgende wijzigingen kunnen op elk moment via de applicatie worden doorgevoerd:

  • Verandering van gezinssamenstelling: ga je samenwonen en wil je je partner toevoegen aan je polis? Groeit je gezin en wil je je kind meeverzekeren? Geen zorgen, bij SWINZ kun je je gezinssamenstelling via de app wijzigen, in slechts een paar klikken.
  • Adreswijziging: heb je een nieuwe woning gevonden die beter bij je past? Zolang je nog steeds een woning huurt van minder dan 150m², hoef je alleen maar je nieuwe adres in te voeren via de app en wij regelen de rest.
  • De optionele dekking Ongevallen toevoegen/verwijderen: heb je de dekking Ongevallen weggelaten toen je je polis aanmaakte? Of heb je de dekking afgesloten maar wil je deze annuleren? Met de SWINZ app is het snel en eenvoudig. Je kunt deze dekking op elk moment toevoegen en onmiddellijk gedekt zijn. Je kunt de dekking ook wijzigen of opzeggen waar en wanneer je maar wilt. Wat je ook beslist, je maandelijkse premie wordt onmiddellijk aangepast.

‍

Ben je nog steeds gedekt als je verhuist?

Ja, als SWINZER zijn je oude en nieuwe adressen gedekt voor een periode van 30 dagen.  

Er gelden drie voorwaarden:

1. Je huurt je nieuwe hoofdverblijfplaats in België (appartement of huis met een maximale woonoppervlakte van 150 m²).

2. Je hebt een geldig huurcontract op beide adressen.

3. Je geeft je adreswijziging door via de SWINZ-applicatie.

Na 30 dagen wordt je oude adres niet langer gedekt door je SWINZ polis.

Zolang de samenstelling van je gezin ongewijzigd blijft, zal je maandelijkse premie niet veranderen.

Als een lid van je gezin permanent verhuist uit je hoofdverblijfplaats, blijft hij of zij nog 30 dagen gedekt door je SWINZ polis. Na deze periode zijn ze niet langer gedekt door jouw polis en moeten ze hun eigen verzekering afsluiten.

‍

‍

Als je lid bent van SWINZ, hoe beëindig je dan je polis?

SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen.

Bij SWINZ wordt je eerste maandelijkse premie betaald wanneer je je inschrijft als nieuw lid. Op dat moment wordt jij polis geactiveerd en ben je direct verzekerd. Deze dag is de referentiedag waarmee rekening wordt gehouden wanneer je jij polis wilt opzeggen, met ingang van de tweede volgende vervaldag.

Voorbeeld:

Je wordt lid van SWINZ op 10 oktober.  Je eerste betaling gebeurt ook op 10 oktober en je bent gedekt!
Elke 10de van de volgende maanden wordt je bankrekening automatisch gedebiteerd en blijft je SWINZ polis je dekken.
Als je op 29 juni besluit om ons te verlaten, kun je je polis gewoon opzeggen via de applicatie.  
Op 10 juli wordt je rekening voor de laatste keer gedebiteerd en ben je weer een maand verzekerd.
9 augustus is de laatste dag van je SWINZ dekking.  Zorg ervoor dat je ergens anders verzekerd bent.

‍

Als je de SWINZ polis afsluit zonder tussenkomst van een makelaar, heb je 14 dagen de tijd om van gedachten te veranderen. In dit geval betaal je alleen voor de dagen waarvoor je gedekt was en betalen wij je het verschil terug.

Als je je polis online koopt, wat is dan de herroepingstermijn?

De herroepingstermijn is 14 dagen vanaf de datum van betaling.

Je betaalt alleen voor de dagen waarvoor je gedekt was en wij betalen het verschil terug.

SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen. We zullen het echter jammer vinden als je weggaat.

‍

SWINZ heeft hetzelfde recht om uw polis binnen 14 dagen na de datum van betaling te annuleren, in welk geval u hiervan per aangetekende brief op de hoogte wordt gesteld.

Hoe neemt u contact op met uw toegewijde makelaar?

Wanneer je je polis aanmaakt, en afhankelijk van je postcode, wordt er een makelaar aan je toegewezen.

Via de SWINZ applicatie, tab "My dedicated broker", heb je toegang tot zijn contactgegevens en kun je contact met hem opnemen wanneer je maar wilt.

Hoe kom ik in contact met het SWINZ-team?

Als je een SWINZ-lid bent, is de eenvoudigste manier om contact met ons op te nemen via de applicatie, tab "Contact opnemen".

Je kunt ook contact met ons opnemen per e-mail op contact@swinz.be of via onze contactpagina.

In alle gevallen nemen we binnen 3 werkdagen contact met je op.

Houd er rekening mee dat we van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur per e-mail reageren. We reageren niet in het weekend.

‍

Hoe kun je een klacht indienen?

SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.

Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.

Niet gevonden wat je zocht? Neem contact met ons op
Logo Swinz met handtekening
Een product van BelgaMGA,
FSMA Licensed Underwriting Agent
0846.053.992 RPM Nivelles
Facebook-icoon naar SWINZ alles-in-één huurdersverzekering.Twitter-icoon naar SWINZ alles-in-één huurdersverzekering.Instagram-icoon naar SWINZ alles-in-één huurdersverzekering.LinkedIn-icoon naar SWINZ alles-in-één huurdersverzekering bedrijfsprofiel.
Contacteer ons
contact@swinz.beSWINZ - BelgaMGA SA
Leuvensesteenweg, 435
1380 Lasne
Klachten
Less meer
HomeOverDekkingenContact
Makelaars
SWINZ MakelaarsIk ben een makelaar
Documenten
Privacy PolicyWettelijke informatieAlgemene VoorwaardenProductinformatie DocumentSegmentatiecriteria
App
Downloaden via het App Store-logoHaal het op Google Play-logo
Op al onze producten is Belgisch recht van toepassing - SWINZ 2024 © Copyright