SWINZ is een alles-in-één digitale verzekering die de meeste van je dagelijkse risico's dekt.
Onze applicatie is beschikbaar om je verzekering op elk moment en vanaf elke locatie te beheren... en zonder stapels papier.
We weten dat verzekeringen geen eenvoudig onderwerp zijn en daarom staat ons netwerk van makelaars klaar om je te helpen met al je vragen en behoeften.
Onze missie:
Een verzekering bieden die toegankelijk is en aangepast aan de verwachtingen van veel mensen. Zonder jargon en zonder taboes.
Didier, Kim en Lorenzo, onze oprichters, hebben verzekeringen altijd onnodig ingewikkeld gevonden.
Met hun ervaring en overtuiging dat een andere benadering van verzekeren mogelijk is, richtten ze in 2021 SWINZ op.
Ze willen zoveel mogelijk mensen toegang bieden tot verzekeringen. Op een eenvoudige, transparante en snelle manier.
SWINZ maakt deel uit van een duidelijk gedefinieerd ecosysteem, waarin elke partner dezelfde visie deelt en doet waar hij het beste in is.
Dankzij deze samenwerking kunnen we je een product en service van de hoogste kwaliteit bieden.
Om beschermd te zijn in geval van (grote) problemen en om gemoedsrust te hebben.
Stel je voor dat je friteuse in brand vliegt en niet alleen schade veroorzaakt aan het appartement dat je huurt, maar ook aan dat van de buren. Zonder verzekering moet jij de schade betalen! Een verzekering beschermt je financiën.
Stel je voor dat je van de trap valt en 6 weken in het gips moet blijven. Een verzekering betekent dat je een beetje hulp kunt krijgen tijdens deze moeilijke periode.
Stel je voor dat je een nieuwe smartphone hebt besteld, maar dat die nooit wordt geleverd. Juridische ondersteuning zou zeker welkom zijn.
Verzekerd zijn geeft je gemoedsrust: als je goed verzekerd bent, kun je met een gerust hart van het leven genieten omdat je gedekt bent tegen de meeste financiële gevaren.
Word je (onbedoeld) verantwoordelijk gehouden voor persoonlijk letsel of materiële schade aan een derde partij en ben je niet verzekerd? Dan kan de situatie snel ingewikkeld worden. Je zult het slachtoffer moeten compenseren voor de opgelopen schade en je levensplannen kunnen in de ijskast komen te staan of zelfs teniet worden gedaan.
Woon je niet meer bij je ouders?
Huur je een woning (huis of appartement) tot 150 m²?
Hou je van reizen?
Hou je van zachte en gedeelde mobiliteit?
Wil je van het leven genieten?
Dan is SWINZ iets voor jou! Op onze website vind je een duidelijke en uitgebreide beschrijving van elke dekking. We nodigen je uit om onze dekkingspagina's goed door te lezen. Je kunt ook contact opnemen met een van onze partnermakelaars voor onafhankelijk advies.
Er zijn twee manieren om de SWINZ-applicatie te krijgen:
Je vindt de lijst van onze makelaarspartners hier.
Wanneer je lid wordt van SWINZ, krijg je een makelaar toegewezen op basis van je postcode. Hij is beschikbaar om je te adviseren bij vragen over je SWINZ polis of eventuele wijzigingen daarin. Op deze manier kun je altijd met een mens communiceren.
Maak je geen zorgen!
Je polis wordt automatisch beëindigd op de volgende jaarlijkse verlengingsdatum. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld en tot het einde van je polis, ben je gedekt.
Achter SWINZ komen gerenommeerde verzekeringsmaatschappijen: AXA, EuropAssistance en Euromex. Zij zijn degenen die het risico, en dus jouw financiële risico, technisch verzekeren.
De makelaar die tijdens je SWINZ-contract aan jou is toegewijd, zal je adviseren en jouw dossier overnemen. Zo zorgt hij ervoor dat je dezelfde globale dekking behoudt en verdedigt hij dus jouw belangen.
Blockchaintechnologie is niet alleen voor bitcoin!
We beweren niet anders te zijn, we zijn het: SWINZ is een van de eersten die haar verzekeringspolissen op deze nu bewezen technologie uitvoert.
Jouw persoonlijke gegevens worden niet opgeslagen op de blockchain. Ze worden op een veilige en gecodeerde manier opgeslagen op onze systemen, zodat ze op uw verzoek kunnen worden verwijderd.
Alle informatie over het gebruik van uw persoonlijke gegevens vindt u hier.
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.
Op dit moment is het SWINZ-aanbod voor iedereen die een woning huurt van minder dan 150m². Dat kan een huis of een appartement zijn.
De woning moet zich in België bevinden en moet je hoofdverblijfplaats zijn.
Ons basispakket omvat alle noodzakelijke verzekeringsdekkingen om je gerust te stellen.
Inclusief dekkingen:
SWINZ geeft je de mogelijkheid om een Ongevallen dekking toe te voegen als je dat wilt.
De optionele hoes:
We werken aan een uitbreiding van ons product.
Denk eraan: elke dekking heeft zijn eigen beperking en uitsluitingen. Lees de gestandaardiseerde informatiedocumenten (IPID-bladen) zorgvuldig door en neem contact op met je makelaar als je specifieke behoeften hebt die niet gedekt worden door het SWINZ-aanbod (je hebt een paard, waardevolle bezittingen thuis, enz.). Deze informatiedocumenten en onze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op onze website.
Bij SWINZ hebben we de verzekeringen geselecteerd die volgens ons essentieel zijn om je gerust te stellen en die voldoen aan de behoeften van veel mensen.
Gedetailleerde informatie over elk van deze opties kun je vinden door deze link te volgen.
Afhankelijk van de formule die je kiest, kun je met de SWINZ-verzekering alleen of met z'n tweeën en maximaal vier kinderen verzekerd zijn. De enige voorwaarde is dat alle verzekerden in dezelfde hoofdverblijfplaats wonen.
Je bent direct gedekt wanneer je je SWINZ-polis onderschrijft. De datum waarop je polis wordt uitgegeven is daarom de eerste dag van dekking voor jou en eventuele andere leden van je huishouden.
Er is geen persoonlijke informatie nodig om je offerte te ontvangen. Sterker nog, de basisofferte is alleen afhankelijk van je gezinssamenstelling. Als je het tarief inclusief Ongevallensdekking wilt weten, vragen we alleen naar je leeftijdscategorie.
Als u het aanbod accepteert en SWINZER wilt worden, moeten we persoonlijke informatie verzamelen die nodig is om uw polis uit te kunnen geven. Deze informatie wordt veilig en gecodeerd opgeslagen op onze systemen. We delen deze informatie alleen met onze partners wanneer dit absoluut noodzakelijk is (bijvoorbeeld in het geval van een schadeclaim).
Klik hier voor volledige informatie over hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken.
Bij SWINZ werken we aan de uitbreiding van ons dekkingsaanbod. In de tussentijd nodigen we je uit om contact op te nemen met een van onze makelaars-partners die je zullen helpen om de beste oplossing voor jouw behoeften te bepalen.
In de huidige versie biedt SWINZ geen dekking voor auto's. Heb geduld...
Maak je geen zorgen: de SWINZ makelaar die je krijgt toegewezen op het moment dat je polis wordt uitgegeven, zal je helpen het beste aanbod op de markt te vinden voor jouw auto en eventuele aanvullende dekkingen die je nodig hebt.
Als SWINZER ben je gedekt voor schade aan je vakantieverblijf waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Hieronder vallen hotels, tenten en woonwagens. De enige voorwaarde is dat je verblijf tijdelijk is (maximaal 90 dagen).
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.
Er zijn twee manieren om je aan te melden voor een SWINZ polis:
1. Controleer of je in aanmerking komt
2. Kies je gezinssamenstelling
3. Vul je persoonlijke gegevens in en betaal je eerste maandelijkse abonnement.
Je bent gedekt!
Wil je wat meer uitleg of wil je gewoon zeker weten dat SWINZ je de dekkingen biedt die je nodig hebt? Je kunt contact opnemen met een van onze makelaarspartners, die je hier kunt vinden.
In beide gevallen moet je de SWINZ-applicatie downloaden om je dekkingen en profiel te beheren, een schade te melden of contact op te nemen met je makelaar. Waar en wanneer je maar wilt.
In Wallonië en Vlaanderen moet je een huurder dekking afsluiten op het moment dat je je huurcontract ondertekent. In Brussel is het vaak een verplichting die in je huurcontract staat. En zelfs als je verhuurder een regresverbod in je contract heeft opgenomen, raden we je ten zeerste aan om een huurdersaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten: het eigendom van de verhuurder is beschermd in geval van een schade, maar niet jouw eigendom of schade aan derden!
Zodra je je huurcontract tekent, kun je lid worden van SWINZ.
Het basispakket met dekkingen van de SWINZ polis biedt je het gemak om jezelf te beschermen als Huurder, met alle andere dekkingen die je nodig hebt om de meeste van je dagelijkse risico's te dekken. Zo kunt u snel en gemakkelijk van het leven genieten.
SWINZ heeft ervoor gezorgd dat je premies zo laag mogelijk zijn en biedt je tegelijkertijd de beste wereldwijde bescherming.
Wil je meer weten over onze dekkingen? Klik hier.
Als je al een of meer verzekeringen hebt, zoals Huurder, BA Privé-leven of Juridische Bijstand, en je bent geïnteresseerd in SWINZ, dan kun je contact opnemen met een van onze partnermakelaars, die je zal helpen analyseren wat je behoeften zijn en welke acties je moet ondernemen.
Geen probleem! Neem contact op met een van onze makelaarspartners, zij helpen je graag verder. Zij zorgen voor het opzeggen van je oude contract en het overzetten van je contracten naar SWINZ.
Klik hier om contact op te nemen met een van onze makelaarspartners.
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.
SWINZ is volledig transparant, met slechts drie verschillende prijsformules voor het basispakket.
Bij SWINZ willen we verzekeringen aanbieden aan veel mensen. SWINZ biedt eenvoudige kwaliteitsverzekeringen voor iedereen, zonder discriminatie.
Er zijn slechts drie prijsformules voor het basispakket: deze zijn uitsluitend afhankelijk van je gezinssamenstelling. Het tarief is dus voor iedereen hetzelfde, binnen dezelfde formule. Geen onaangename verrassingen!
Elke dekking in het SWINZ-pakket is nauwkeurig gedefinieerd: elke dekking beschermt je tegen precieze risico's en we vermijden dat je via verschillende verzekeringsproducten voor hetzelfde verzekerd bent. Zo kunnen we u de laagst mogelijke premie bieden.
Bij SWINZ hebben we de berekening van de verzekeringspremie maximaal vereenvoudigd: elke dekking heeft een precieze en zichtbare maandelijkse premie. Wij geloven in transparantie en willen niet dat je tijd verliest met het vergelijken van aanbiedingen op de markt. Onze premies zijn berekend om je de best mogelijke dekking te geven, tegen een eerlijke prijs.
Voor het basispakket vragen we je naar je gezinssamenstelling en is je totale maandelijkse premie direct beschikbaar. Als je een optionele verzekering wilt toevoegen, vragen we naar je leeftijd. De totale maandelijkse premie die je betaalt is de som van de premies voor elke dekking.
Deze premie omvat de volgende kosten:
Als je maandelijks betaalt, profiteer je van twee grote voordelen:
Het ligt voor de hand om de prijs van een SWINZ-polis te vergelijken met die van andere verzekeringsmaatschappijen.
Vergeet echter niet dat je voor het vergelijken van deze prijs het hele aanbod moet vergelijken, inclusief alle dekkingen die in het SWINZ-pakket zijn inbegrepen.
De premieberekening voor elke dekking hangt af van een aantal factoren, zoals de gedekte risico's, de uitgesloten risico's, de voorwaarden van de dekking en het aantal verzekerde personen. Het is daarom belangrijk om altijd de informatiedocumenten (IPID-fiches) en de voorwaarden van de dekkingen te lezen om een geldige vergelijking te kunnen maken. Deze informatiedocumenten en onze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op onze website.
Een makelaar uit ons netwerk kan je ook helpen.
SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen.
Allemaal binnen één eenvoudige applicatie.
Je eerste maandelijkse premie wordt betaald wanneer je je inschrijft als nieuw lid. Op dat moment wordt uw polis geactiveerd en bent u onmiddellijk gedekt. Dit is ook de datum voor uw maandelijkse premiebetalingen, die we inhouden via een SEPA-mandaat dat is geactiveerd op het moment van uw eerste betaling en waarover u controle behoudt.
Als u een optionele dekking activeert of deactiveert, wordt uw maandelijkse premie herberekend en betaalt u of wordt het verschil onmiddellijk terugbetaald. Daarna wordt de maandelijkse automatische incasso verder verwerkt op de datum die werd vastgelegd toen uw polis werd aangemaakt.
Voorbeeld:
Momenteel is de enige geaccepteerde betalingsmethode het SEPA-mandaat, dat wordt ingesteld op het moment van inschrijving.
Natuurlijk zijn ze dat! We werken samen met grote spelers in de betalingsindustrie: Twikey en Mollie.
We nemen binnen 48 werkuren contact met je op.
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.
Bel ons op +32 (0)2 541 90 96. We zijn 24/7 beschikbaar.
Je kunt een claim indienen via de applicatie door in te loggen op je account.
Ga naar het tabblad "Claims" en je wordt door het digitale claimproces geleid.
Zodra je je aangifte hebt ingevuld, behandelen we je claim.
Bel 112 als je leven of dat van anderen in gevaar is.
Bel ons anders op +32 (0)2 541 90 96. We zijn 24/7 bereikbaar.
Zodra we je claim via de SWINZ-applicatie ontvangen, verwerken en beheren we deze zo snel mogelijk. U wordt regelmatig op de hoogte gehouden van de voortgang van uw claim. U kunt alle uitwisselingen met betrekking tot elke claim in de applicatie raadplegen.
Nee*! SWINZ is uniek en werkt met een vaste premie. Het is het principe van risicoverdeling... iedereen kan in zijn leven een ongeluk krijgen.
* elke poging tot verzekeringsmisbruik en een groot aantal gerapporteerde claims kan leiden tot een onderzoek en uitsluiting van de verzekering. Gedeelde dekking is alleen mogelijk als iedereen zich aan de regels houdt.
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.
Je polis en alle eerdere versies en documenten zijn beschikbaar in de applicatie en kunnen worden bekeken wanneer je maar wilt, waar je ook bent.
Ga gewoon naar het tabblad Contracten.
Wanneer je polis wordt aangemaakt en elke keer dat deze wordt gewijzigd, ontvangt je (en jij partner, indien van toepassing) ook een PDF-versie van je polis per e-mail.
De volgende wijzigingen kunnen op elk moment via de applicatie worden doorgevoerd:
Ja, als SWINZER zijn je oude en nieuwe adressen gedekt voor een periode van 30 dagen.
Er gelden drie voorwaarden:
1. Je huurt je nieuwe hoofdverblijfplaats in België (appartement of huis met een maximale woonoppervlakte van 150 m²).
2. Je hebt een geldig huurcontract op beide adressen.
3. Je geeft je adreswijziging door via de SWINZ-applicatie.
Na 30 dagen wordt je oude adres niet langer gedekt door je SWINZ polis.
Zolang de samenstelling van je gezin ongewijzigd blijft, zal je maandelijkse premie niet veranderen.
Als een lid van je gezin permanent verhuist uit je hoofdverblijfplaats, blijft hij of zij nog 30 dagen gedekt door je SWINZ polis. Na deze periode zijn ze niet langer gedekt door jouw polis en moeten ze hun eigen verzekering afsluiten.
SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen.
Bij SWINZ wordt je eerste maandelijkse premie betaald wanneer je je inschrijft als nieuw lid. Op dat moment wordt jij polis geactiveerd en ben je direct verzekerd. Deze dag is de referentiedag waarmee rekening wordt gehouden wanneer je jij polis wilt opzeggen, met ingang van de tweede volgende vervaldag.
Voorbeeld:
Als je de SWINZ polis afsluit zonder tussenkomst van een makelaar, heb je 14 dagen de tijd om van gedachten te veranderen. In dit geval betaal je alleen voor de dagen waarvoor je gedekt was en betalen wij je het verschil terug.
De herroepingstermijn is 14 dagen vanaf de datum van betaling.
Je betaalt alleen voor de dagen waarvoor je gedekt was en wij betalen het verschil terug.
SWINZ respecteert je vrijheid en biedt je de mogelijkheid om je polis maandelijks op te zeggen. We zullen het echter jammer vinden als je weggaat.
SWINZ heeft hetzelfde recht om uw polis binnen 14 dagen na de datum van betaling te annuleren, in welk geval u hiervan per aangetekende brief op de hoogte wordt gesteld.
Wanneer je je polis aanmaakt, en afhankelijk van je postcode, wordt er een makelaar aan je toegewezen.
Via de SWINZ applicatie, tab "My dedicated broker", heb je toegang tot zijn contactgegevens en kun je contact met hem opnemen wanneer je maar wilt.
Als je een SWINZ-lid bent, is de eenvoudigste manier om contact met ons op te nemen via de applicatie, tab "Contact opnemen".
Je kunt ook contact met ons opnemen per e-mail op contact@swinz.be of via onze contactpagina.
In alle gevallen nemen we binnen 3 werkdagen contact met je op.
Houd er rekening mee dat we van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur per e-mail reageren. We reageren niet in het weekend.
SWINZ verplicht zich te voldoen aan de gedragscode voor de behandeling van klachten. Neem altijd eerst contact met ons op, hetzij via de website (klik hier), hetzij via de applicatie (via het tabblad "Contact"), zodat we uw klacht samen kunnen behandelen.
Als je ondanks onze inspanningen niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de verzekeringsombudsman.